Cincin perkahwinan /pertunangan  

Sunday, February 8, 2009

Cincin perkahwinan /pertunangandipakai dijari keempat (jari manis)
Jika hendak tau jawapannya, cuba ikutbuat seperti dibawah. Sesungguhnyaalam semesta ciptaan tuhan memangbanyak rahsianya*Rapatkan kedua-dua tapak tangan ...pastu bengkokkan dan rapatkan jariketiga (jari tengah) ... sertacantumkan hujung jari-jari yang lainseperti dalam gambar di atas.Mari kita mula permainan ini ...

1. Cuba buka dan renggangkan ibu jari.Jari ini mewakili kedua ibubapa kita.Ianya boleh dibuka sebab semua manusiaakan sakit dan mati. Satu hari nantikedua orang tua kita juga akan pergimeninggalkan kita.

2. Rapatkan semula ibu jari dan bukajari kedua (jari Telunjuk = betul kenama tu??). Jari ini mewakili adikberadik kita yang juga satu hari nantiakan berkawin dan bila dahberkeluarga, mereka juga akanmeninggalkan kita.

3. Rapatkan semula jari kedua tu danbuka pula jari kelima (nama???). Jarini mewakili anak-anak kita bila kitadah berkeluarga nanti. Kita pun kenamenerima hakikat bahawa mereka jugaakan pergi meninggalkan kita bilamereka juga telah berkawin danberkeluarga.

4. Rapatkan semula jari kelima tu.Sekarang cuba buka jari manis yangkita sarongkan cincin perkahwinan kitatu. Korang mesti terkejut jari manistu sedikit pun tak mau bergerak dantak boleh dibuka langsung. Anehkan!!! ... kerana jari manis lahlambang hubungan suami isteri ... biladah kawen dan bersatu ianya harusbersama hingga ke akhir hayat.Pelek tapi benar dan itu lah hakikatsebenar cinta sejati yang penuh dengankasih sayang ... terus bersama hinggake akhir hayat.
Ibu Jari = Ibu Bapa
Jari ke-2 = Adik beradik
Jari ke-3 = Diri kita
Jari ke-4 = Pasangan hidup kita
Jari ke-5 = Anak-anak kita
Kita renung-renungkan lah tanggungjawab kita bila kita berkahwin nanti.

AddThis Social Bookmark Button


1 comments: to “ Cincin perkahwinan /pertunangan

 

Design by Amanda @ Blogger Buster